فهرست پاورپوینت تجارت الکترونیک
- تجارت فروشنده با فروشنده .(B2B)
- تجارت فروشنده با مصرف کننده .(B2C)
- تجارت مصرف کننده با مصرف کننده .(C2C)
- تجارت مصرف کننده با فروشنده .(C2B)
- تجارت نقطه به نقطه .(P2P)
- تجارت فروشنده با اداره .(B2A)
- تجارت مصرف کننده با اداره .(C2A)
فروشنده با فروشنده (B2B)
B2Bاولین روش خرید و فروش معاملات الکترونیکی است وهنوز هم طبق آخرین آمار، بیشترین عایدی را کسب می کند. در B2B تجار نه تنها مجبورند مشتریان خود را بشناسند، بلکه باید واسطه ها را نیز شناسایی کنند. در این مدل، همه شرکا و خدمات مرتبط با تجارت بین المللی از قبیل: تامین کنندگان، خریداران،فرستندگان دریایی کالا، لجستیک (پشتیبانی)، خدمات (سرویس ها) بازرسی، اخبار بازاریابی و کاربری های نرم افزارکه موجب سهولت در امور تولید و خرید و فروش می شوند، در یک محل گردهم می آیند.
فروشنده و مصرف کننده (B2C)
بیشترین سهم در انجام تجارت الکترونیکی از نوع B2Cراخرده فروشی تشکیل می دهد. این نوع تجارت، با گسترش وب به سرعت افزایش پیدا کرد و اکنون به راحتی می توان انواع و اقسام کالاها – از شیرینی گرفته تا اتومبیل و نرم افزارهای کامپیوتری – را از طریق اینترنت خریداری کرد. B2C از حدود پنج سال پیش باراه اندازی سایت هایی چون AMAZON و CDNOW آغاز شد. JEFF BEZOR موسس شرکت AMAZON هم سایت خود را فقطبرای فروش کتاب از طریق اینترنت راه اندازی کرد و این ایده ساده مقدمه ای بود برای تحول جهانی.
تجارت مصرف کننده با مصرف کننده(C2C)
EBAY، غول حراجیONLINE بزرگ ترین نمونه اولیه مدلC2C می باشد. EBAY خود چیزی نمی فروشد و به عنوان واسطی بین خریداران و فروشندگان به ارایه محصولاتی در حراجی ONLINE عمل می کند. به عنوان مثال، EBAY اجازه می دهد که فروشنده قیمت اولیه خود را در حراجی قرار دهد و سپس شرکت کنندگان در حراج قبل از اتمام مدت باید روی کالای به حراج گذاشته شده اظهار نظر کنند. سایت های اینترنتی دیگر مانند AUTOBYTEL و CARSMART نمونه هایی از مدل C2C می باشند.
به دلیل ناچیز بودن هزینه تبلیغات در اینترنت، استفاده از مدل C2C برای فروش کالاها مورد توجه قرار گرفته است.
متنی که مطالعه کردید بخشی از پاورپوینت تجارت الکترونیک بود که چند اسلاید از این پاورپوینت را در داخل گالری تصویر برایتان آپلود کردیم.
نقد و بررسیها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.